söndag 14 oktober 2012

Mys-helg på bästa möjliga sätt

Helgen har varit slö men mysig. Jag och älsklingen har städat, varit ute med hunden, varit försoffade framför datorerna och kollat på bra serier. Jag har kommit i gång med mitt svenska arbete äntligen och det tuffar på sitter bara fast i hur jag ska lägga upp texten o funderar på att börja om från början igen, allt blev så rörigt. 1500 ord är inte så mycket när man ska jämnföra tre epoker och texter ur dessa tre. 
Nu är det dags för täcke igen och p.g.a. kiwis dåliga rygg blir det inte regntäcke utan ett vatten-avstötande täcke. Ganska skönt att det är reflexer på täcket så slipper man dessutom krångla med att få tillbaka den utlånade reflex-scarfen. 
Mattias, som varit på 2 arbetsintervjuver, håller nu på med ett arbetsprov men vi gjorde som sagt det bästa av "vår" helg och myser med våra göromål tillsammans. Skönt att man kan resonera och är nog intresserad och insatt i varandras arbeten att man kan ge råd och resonera med varandra. Ja, tro det eller ej men jag kan faktiskt det mest basic i kodning ;) 

Nehe avslutar detta inlägg med ett collage på kiwi :)


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar